Jeżeli prowadzimy biznes i chcemy być bardziej widoczni w sieci, z pewnością prędzej czy później otrzemy się o jedną, lub więcej firm pozycjonerskich, w których ceny za usługę będą się od siebie z różnić. Choć mogą być to kwoty podobne, to na pewno nie takie same. Skąd więc wynika taka różnica w cennikach pozycjonowania? Co wpływa na kwotę, którą należy przeznaczyć na promocję swojej strony? Dlaczego duże przedsiębiorstwa o konkurencyjnej branży muszą płacić więcej? Na wszystkie te pytania odpowiemy poniżej!
Po pierwsze – co wziąć pod uwagę przy ustalaniu budżetu?
Warto pamiętać o tym, że skuteczne pozycjonowanie stron internetowych to wiele powiązanych ze sobą działań, które angażują pracę nierzadko wielu osób, czy nawet całych zespołów. Analiza techniczna serwisu, przygotowanie treści, przeprowadzenie prac optymalizacyjnych w kodzie źródłowym, kontakt i obsługa Klienta czy publikacja wpisów w katalogach firmowych to tylko część rzeczy, które można zrealizować by zwiększyć ocenę serwisu pod kątem SEO. Od tego, co będzie realizowane podczas współpracy zazwyczaj zależy cena.
Po drugie – czemu jedni płacą więcej, a inni mniej?
Choć częściowo odpowiedzieliśmy na powyższe pytanie w punkcie wcześniej, warto wspomnieć też o konkurencyjności wyrażeń i budowie serwisu. Jeżeli promowana witryna jest zbudowana przystępnie – zarówno dla użytkowników jak i robotów Google – nakłady pracy (a tym samym cena pozycjonowania) będą mniejsze. Dodatkowo w przypadku wyraźnie trudnych fraz konieczne będzie przygotowanie większej ilości tekstu, opublikowania liczniejszej grupy odnośników czy dokonania bardziej zaawansowanych działań optymalizacyjnych.